کد خبر: ۱۰۶۱۱۸

در این دستور پخت با برنج و گوشت، شکم فلفل دلمه ها را پر خواهیم کرد. با این کار سبزیجات را در کنار طعم های فوق العاده ای میل خواهید کرد

در این دستور پخت با برنج و گوشت، شکم فلفل دلمه ها را پر خواهیم کرد. با این کار سبزیجات را در کنار طعم های فوق العاده ای میل خواهید کرد. سعی کنید فلفل دلمه ای های بزرگی انتخاب کنید تا فضا برای پر کردنشان مهیا باشد. همچنین قبل از اضافه کردن سس سعی کنید ابتدا آن را به جوش بیاورید. مطمئنا از این غذای خوشمزه در کنار خانواده لذت خواهید برد.

 مواد لازم:

    100 گرم برنج نیمه پخته

    4 عدد فلفل دلمه ای متوسط

    340 گرم گوشت چرخ کرده

    یک فنجان پیاز خرد شده

    یک دوم فنجان جعفری خرد شده تازه

    یک قاشق چای خوری پودر فلفل

    یک دوم قاشق چای خوری نمک

    یک هشتم قاشق چای خوری ترکیب ادویه جات

    دو فنجان سس گوجه فرنگی و ریحان

    یک دوم فنجان پنیر پارمسان رنده شده

    یک دوم فنجان سرکه

    اسپری پخت یا مقداری روغن

 
فلفل دلمه ای شکم پُر،طرز تهیه فلفل دلمه ای

روش پخت:

فر را تا دمای 450 درجه فارنهایت گرم کنید.

برنجی که به صورت نیمه پخته آماده کردید کنار بگذارید.

در حالی که برنج ها را می پزید، بالای فلفل دلمه ای ها را ببرید و کنار بگذارید. دانه ها و داخل فلفل دلمه ای ها را تمیز کنید. فلفل ها را از طرف قسمتی که بریده اید روی یک سینی پخت که با پلاستیک پوشانده شده قرار دهید. فلفل ها را دو دقیقه و در بالا ترین درجه مایکروفر کنید تا نرم شوند.

یک ماهی تابه نچسب بزرگ را روی شعله متوسط رو به بالا حرارت دهید. گوشت و 5 مورد بعد از آن در لیست مواد اولیه ( گوشت چرخ کرده تا ترکیب چند ادویه) را به ماهی تابه اضافه کنید. به مدت 4 دقیقه یا تا زمانی که گوشت مقداری قهوه ای رنگ شود به پختن ادامه دهید، محتویات ماهی تابه را مرتب بهم بزنید. ماهی تابه را از روی حرارت بردارید، برنج، یک دوم فنجان از سس گوجه و ریحان و پنیر را به ترکیب گوشت اضافه کنید. خوب بهم بزنید تا با هم ترکیب شوند.

وقتی گوشت در حال پختن است یک و یک دوم فنجان سس گوجه و ریحان باقی مانده را در یک ماهی تابه کوچک با سرکه ترکیب کنید و روی شعله به جوش بیاورید.

حدود سه چهارم فنجان از ترکیب گوشت را با قاشق، داخل فلفل ها قرار دهید. فلفل ها را داخل سینی های پختی که با اسپری پخت یا مقداری روغن چرب کردید قرار دهید. ترکیب سس گوجه و ریحان با سرکه را به ماهی تابه اضافه کنید و با فویل بپوشانید.

فلفل ها را در دمای 450 درجه فارنهایت به مدت 20 دقیقه بپزید. فویل را از رویشان بردارید و اجازه دهید 5 دقیقه برون پوشش بپزند تا کمی قهوه ای رنگ شوند. فلفل ها را با سس سرو کنید و درب فلفل ها را نیز رویشان قرار دهید.

اطلاعات تغذیه ای:

مواد گفته شده در این دستور غذایی برای چهار وعده می باشد. هر وعده شامل یک عدد فلفل دلمه به همراه محتویاتش است.

اطلاعاتی که در ادامه خواهد آمد مربوط به یک وعده از این غذا می باشد:

    کالری: 347
    کالری از چربی در یک وعده: 20 درصد

    چربی در یک وعده: 7.9 گرم

    چربی اشباع در یک وعده: 3.9 گرم

    چربی غیراشباع در یک وعده: 2.6 گرم

    چربی دارای حلقه های غیر اشباع در یک وعده: 0.7 گرم

    پروتئین در یک وعده: 26.6 گرم

    کربوهیدرات در یک وعده: 39.9 گرم

    فیبر در یک وعده: 4.6 گرم

    کلسترول در یک وعده: 55 میلی گرم

    آهن در یک وعده: 4.1 میلی گرم

    سدیم در یک وعده: 747 میلی گرم

    کلسیم در یک وعده: 284 میلی گرم


منبع :وب‌سایت دکتر کرمانی
نام:
ایمیل:
* نظر:
* کد امنیتی:
به اشتراک بگذارید :